Community

Kan ik mijn studenten kennisclips laten maken?

Ik wil mijn studenten graag kennisclips laten maken en die ook laten meewegen voor het eindcijfer. Weet iemand hoe en waar de studenten het technische deel van de kennisclip kunnen vinden aan de UU? Zijn er bijvoorbeeld camera’s hiervoor beschikbaar of zijn er speciale voorlichtingsfilmpjes die ze kunnen raadplegen? Heeft iemand hier al ervaring mee en hoe was die?

Hestia Bavelaar
9 januari 2020

1. Yvonne van der Wal
    Yvonne van der Wal

Dat kan!

Vanuit Educate-it bieden we DIY studio’s en opname apparatuur voor UU docenten en studenten. De handigste DIY studio voor studenten is de UB Uithof, omdat die naast de Educate-it balie zit (dan kunnen we meteen helpen bij vragen). De studio’s zijn altijd erg populair, dus reserveren is belangrijk. Hier vind je ervaringen, leuke tips en handleidingen: https://educate-it.uu.nl/kennisclip/

Als je voor het eerst gebruik maakt van de DIY-studio, kun je voor praktische ondersteuning terecht bij de balie van Educate-it. We zijn bereikbaar op educate-itbalie@uu.nl, of via 030 253 2197.

2. Marie Charlotte Leonie Eijkelboom
    Marie Charlotte Leonie Eijkelboom

In het CLIKCS project ( Cocreating onLine Information Knowledge Clips for Society) maken studenten geneeskunde en Communicatie- en Informatiewetenschappen samen met patiënten informatieve kennisclips.

We hebben in februari een eerste pilot gedraaid. Studenten die het programma Vyond hebben gebruikt waren hier zeer tevreden over: gebruikersvriendelijk en werkt intuïtief. Daarnaast hebben we een digital writing board aangeschaft (kosten €130,-). Hiermee kunnen studenten hun tekeningen opnemen. Dit werkte ook zeer goed en is de investering zeker waard. De kennisclips zijn te zien op http://www.umcutrecht.nl/clikcs.
    Als je meer info wilt, dan kunnen we altijd een kop koffie drinken.

Groet,
    Charlotte Eijkelboom, UMCU