Schreef jouw student de beste masterscriptie?

Tijdens de opening van het Academisch Jaar worden de Studentenprijzen uitgereikt, zowel voor de beste masterscriptie als voor bijzondere verdiensten. Het doel van de studentenprijzen is om studenten op een positieve manier te stimuleren uitzonderlijk te presteren in of buiten hun studie. Schreef jouw student misschien wel de beste masterscriptie? Draag hem of haar dan – uiterlijk 31 mei – voor!

De Studentenprijzen 2018 – 2019 worden voor de twaalfde keer uitgereikt. De prijs bestaat in beide gevallen uit een oorkonde en €1.500.

Hoe draag ik een student voor?
Kandidaten voor de categorie ‘beste masterscriptie’ kunnen door de onderwijs- of onderzoeksdirecteuren worden voorgedragen. De scripties worden beoordeeld door een jury van acht experts. De nominaties worden in juli bekend gemaakt. De scriptie van de uiteindelijke winnaar is origineel, de invalshoek is bijzonder en in de samenvatting is het onderzoek duidelijk en helder verwoord voor de leek.

Een student of een groep studenten die uitblinkt in bestuurlijke en/of maatschappelijke activiteiten, kan worden voorgedragen voor de categorie ‘bijzondere verdiensten’. De jury kijkt wat betreft deze prijs voornamelijk naar de argumentatie in de aanbeveling: wat is het bijzondere aan de prestatie die de student (of groep studenten) heeft geleverd? Kandidaten voor de categorie ‘bijzondere verdiensten’, kunnen door personen van zowel binnen- als buiten de universiteit worden voorgedragen.

Wil je een student voordragen voor één van deze Studentenprijzen? Kijk dan voor meer informatie en het reglement op:

Voordrachten dienen voor 1 juni 2019 te worden ingediend.

Manon Sas
13 mei 2019