Goede ideeën tijdens docentenparade voor TAUU

Belofte maakt schuld!

Tijdens de docentenparade hadden wij een chocoladehart te verloten onder de docenten die een goed idee hadden voor TAUU. We kregen een heleboel leuke reacties binnen; hoe maak je een goede evaluatie, hoe kun je je onderwijs verbeteren, maar ook hoe leuk het is om docent te zijn en dat je daar trots op mag zijn!

Danielle Vlaanderen van Sociale Wetenschappen heeft ons hart gewonnen. Zij wil, als docent, meer ‘buiten de lijntjes kleuren’ en wil hier graag met andere collega’s over sparren. Ze denkt bijvoorbeeld aan een vakkenloze minor, geen cijfers meer geven of uitruil van kennis met wijkpartners.

Met dit laatste heeft Danielle al ervaring, ze maakt deel uit van het Learning Lab Overvecht, opgezet door Peter Linde van het USBO. Learning Lab Overvecht is een netwerkorganisatie voor sociale innovaties, waarin Overvechters, studenten en docenten, (sociaal) ondernemers en professionals zoals wijkmakelaars, deelnemen. Hier worden nieuwe sociale ondernemingen opgericht, verdienmodellen met waardenuitruil uitgedacht en actieonderzoek gedaan. De inzet van de projecten in LearningLab Overvecht is dat studenten en docenten samen met lokale stakeholders werken aan het co-creëren van maatschappelijke impact. En dat lukt!

Docenten van USBO, University College Utrecht en Onderwijswetenschappen en studenten vanuit een diversiteit aan studierichtingen en natuurlijk alle wijkpartners zetten in op samenwerking over de scheidslijnen heen van inhoud, discipline en faculteiten, universiteit en overvecht.

TAUU gaat nadenken over hoe we met elkaar ervaringen kunnen uitwisselen, ideeën hierover zijn natuurlijk van harte welkom! Mail ons op TAUU@uu.nl

Severina Grotenhuis
24 april 2019