Denk mee! Interdisciplinair onderwijs in de profileringsruimte. Op 9, 11 en 17 oktober!

“Studenten krijgen nog betere mogelijkheden om gebruik te maken van de breedte en interdisciplinariteit van het Utrechtse onderwijsaanbod. In 2020 is het volgen van het onderwijs buiten de eigen opleiding normaal”.

Om deze ambitie uit het Strategisch Plan te realiseren, is een UU-breed project gestart met als doel het versterken van interdisciplinair onderwijs in de profileringsruimte. De eerste stap is het aanscherpen en actualiseren van de UU-visie op de profileringsruimte. Hierbij zijn jouw perspectief, ervaring en ideeën als student, docent of collega die op andere wijze betrokken is bij het onderwijs onmisbaar! Daarom wisselen we graag met je van gedachten tijdens een van de drie UU-brede lunchsessies.

Tijdens de sessies staan vragen centraal als: welke rol heeft de profileringsruimte voor de academische vorming en persoonlijke ontwikkeling van de student? Hoe willen we dat de profileringsruimte benut wordt en werkt? Hoe verhoudt zich dit tot bijvoorbeeld de masterselectie? En hoe maken we interdisciplinair onderwijs voor iedereen toegankelijk?

Waar en wanneer?
9 oktober 12.45 – 14.30 uur in de binnenstad, Bijlhouwerstraat 6, zaal 2.20 (in het Engels)
11 oktober 12.45 – 14.30 uur op USP de Uithof in het Minnaertgebouw, zaal Mezzanine (in het Nederlands)
17 oktober 12.45 – 14.30 uur op USP de Uithof in het Bestuursgebouw, zaal 0.33G (in het Nederlands)
Vanaf 12.45 uur staat de lunch voor je klaar.

Enthousiast? Meld je aan!

Vervolg
Jouw perspectieven, ideeën en inzichten vormen mede de input voor de aangescherpte visie op de profileringsruimte. Op basis van deze visie formuleren we doelstellingen rondom interdisciplinair onderwijs in de profileringsruimte. Vervolgens bekijken we welke kaders en vervolgstappen nodig zijn om deze doelen te realiseren. Hierover later meer!

We hopen je in oktober te spreken.

Hartelijke groet,

Projectteam Interdisciplinair onderwijs in de profileringsruimte

Klaas de Zwaan
8 oktober 2018