Bibliotheekpanel zoekt nieuwe leden

De Universiteitsbibliotheek Utrecht beschikt sinds enkele jaren over een bibliotheekpanel: een groep van betrokken bibliotheekgebruikers, die regelmatig via online enquêtes, gesprekken of anderszins hun mening kunnen geven over de bibliotheek. Op die manier heeft de bibliotheek makkelijker toegang tot haar klanten en is het niet nodig om een groot onderzoek onder alle bibliotheekgebruikers uit te zetten.

Onderwerpen waarover het panel in de afgelopen tijd heeft meegedacht waren: studieplaatsen, e-boeken, de auteursidentifier ORCID, het auteursrechtinformatiepunt en langdurige opslag van onderzoeksdata.

Goed nieuws; toch zijn we steeds op zoek naar nieuwe panelleden. Studenten studeren af en medewerkers veranderen van baan waardoor ze geen panellid meer kunnen zijn. Nieuwe leden zijn nog steeds van harte welkom. Wil je eerst meer over het panel lezen of je meteen aanmelden? Dat kan hier: www.uu.nl/bibliotheekpanel

Ook als je zelf rondloopt met een vraag waarover je de mening van het bibliotheekpanel graag zou willen horen, dan kun je dat doorgeven: het is goed om te weten wat er volgens UB gebruikers onderzocht kan worden om de dienstverlening aan onze klanten te verbeteren!

Anne van Weerden
Sicco Spermon