Workshop voor docenten die les (willen) geven aan vwo-leerlingen

Op donderdag 23 mei (14.30-16.30 uur) vindt er een workshop plaats voor UU-docenten die les geven aan leerlingen in 4, 5 en 6 vwo in het kader van de Rector’s League (gastcolleges op scholen), of interesse hebben dat te gaan doen. Het thema van de workshop is: ‘Een goede balans tijdens de les tussen informeren en interactie met leerlingen’.

Over de workshop
Tijdens de Rector’s League deel je als docent je kennis met leerlingen. Leerlingen geven aan dat ze het fijn vinden als er tijdens een college niet alleen wordt verteld, maar als er ook interactie is tussen de docent en de leerlingen. Hoe pak je dat aan, interactie met de klas? En wat betekent het als je leerlingen vragen stelt of in groepjes aan het werk zet? Het kan goed werken, maar het kan ook voor onrust zorgen. En hoe ga je ermee om als altijd dezelfde leerling je vragen beantwoordt, en anderen niet aan bod komen? Of als er niemand reageert als je een vraag stelt? Tijdens deze workshop gaan we in op de mogelijke aanpakken en oefenen daarna verschillende situaties.

Trainer
De workshop wordt verzorgd door Karin Smit.  Als onderwijskundig adviseur/trainer begeleidt Karin docenten in zowel het voortgezet als het hoger onderwijs.

Datum: donderdag 23 mei 2019
Tijd: 14.30-16.30 uur. We sluiten af met een borrel.
Locatie: Ruppertgebouw (Leuvenlaan 21, De Uithof) – zaal 121

Aanmelden
Vind je het leuk om deel te nemen aan deze workshop? Laat het ons dan s.v.p. uiterlijk 10 mei weten door een mailtje te sturen aan aansluitingvowo@uu.nl. Heb je specifieke vragen die je graag behandeld wilt zien tijdens de workshop? Geef dat dan vooral aan.

Janneke Hartemink (coördinator aansluiting VO-WO)
aansluitingvowo@uu.nl
030 253 1301 / 06 55788475