Ongemakkelijke stilte vlak voor de werkgroep

Onze lieve Willemijn kreeg onderstaande vraag binnen. Herkenbaar?
Hoi TAUU,
ik heb een vraagje voor Willemijn. Wat doet zij met dat ongemakkelijke moment vlak voor de werkgroep begint? Dan zit ik soms in een lokaal met twee of drie studenten die allemaal niks zeggen… ik ben niet verlegen of op mijn mondje gevallen maar ik weet dan vaak echt niet waar ik moet kijken.
Groetjes,
Een jonge docent

Lees hier Willemijns antwoord.

Isabella Spaans
18 januari 2018

Ongemakkelijke stilte vlak voor de werkgroep

Hoi TAUU,
Groetjes,
Een jonge docent

Hoi jonge docent,

Kijk naar je telefoon! Doen zij ook, toch? Maar nee dus, dit is een kans die je niet wil laten liggen. Als je nu namelijk echt wil horen of de werkgroep een beetje ‘werkt’ voor ze, dan is dit het moment. Dus, breek het ijs. “Lopen jullie even met me mee, ik haal een kopje koffie.’ Of ‘Jullie zijn vroeg… dat betekent vast dat je van ver komt?’ Of: ‘Hoe vinden jullie de cursus gaan, en de werkgroepen…’ Of: ‘Mooie jas/tas/oorbellen/computer/fiets heb jij zeg, zoiets zoek ik eigenlijk ook… nog advies?’
Maakt eigenlijk niet uit wat je zegt, een beetje ongemakkelijk zal je je toch wel voelen. Maar hoe vaker je het doet, hoe minder. En als je echt moeite hebt met het breken van ijs, probeer het dan voor de grap eerst eens op andere plekken: in de bus en trein, of in de rij bij de Albert Heijn. En dat rijmt, dus dit antwoord is af.

Succes ermee,

Willemijn