Nominaties docentenprijzen bekend

De Universiteit Utrecht lauwert sinds de jaren negentig docenten die uitzonderlijk goed presteren, prikkelen, uitdagen en motiveren met de Docentenprijs en de prijs voor Docenttalent. Utrechtse studieverenigingen kunnen ieder jaar een docent voordragen voor deze prijzen. De studieverenigingen van de Universiteit Utrecht hebben 31 uitstekende docenten voorgedragen voor de Docentenprijzen 2017-2018. Dit jaar zijn 17 docenten voorgedragen voor de categorie Docent van het Jaar en 14 voor de categorie Docenttalent.

Genomineerd voor Prijs Docenttalent:

• Rachel Dijkstra (Rechtsgeleerdheid, voorgedragen door de Juridische Studentenvereniging te Utrecht)
  • Tom Overmans (Bestuurs- en organisatiewetenschap, voorgedragen door studievereniging Perikles)
  • Sophie Reinders (Nederlandse Taal en Cultuur, voorgedragen door studievereniging Awater)

Genomineerden voor Docentenprijs:

• Krijn de Jong (Scheikunde, voorgedragen door Utrechtse Scheikundige Studentenvereniging “Proton”)
  • Margot Koster (Biologie, voorgedragen door de Utrechtse Biologen Vereniging)
  • Saskia Stevens (Geschiedenis, voorgedragen door de Utrechtse Historische Studentenkring)

Uit deze shortlist met genomineerden worden uiteindelijk de winnaars gekozen. Hiervoor gaat de jury in gesprek met de studieverenigingen die de genomineerde docenten hebben voorgedragen. De bekendmaking van de winnaars vindt plaats tijdens de Onderwijsparade op dinsdag 6 maart. De officiële uitreiking van de prijzen vindt plaats tijdens de Dies van de UU op 26 maart.

Bron: intranet

Heleen Klomp