Doe mee met de focusgroep ‘Vragen stellen’

Vragen stellen en de bijbehorende verwondering, systematiek en kritische geest zijn belangrijke aspecten van academisch onderwijs. In deze focusgroep staat de vraag centraal hoe het er eigenlijk voorstaat met vragen stellen in ons onderwijs. Stellen studenten vragen, stel je zelf vragen? Zijn dat vooral praktische of voorgestructureerde vragen of komen ook vragen van een hoger cognitief niveau aan bod?

Wij, Marjolein Haagmans (biologie) en Sibe Doosje (psychologie) zijn benieuwd naar jullie antwoorden op deze vraag. Ter introductie zullen wij iets vertellen over hoe wij in ons onderwijs bezig zijn met vragen stellen. Het doel van deze focusgroep is het ophalen van ervaringen van studenten en docenten met vragen stellen in hun onderwijs met als achterliggende vraag: komen we wel genoeg toe aan onze academische opdracht?

Er is ruimte voor maximaal 8 docenten. Gestreefd wordt naar een spreiding over verschillende faculteiten. Je kunt je hier opgeven tot en met 10 januari 2017.

Isabella Spaans
8 januari 2018