Petitie ‘Er moet meer geld naar wetenschappelijk onderwijs’

In navolging van de protesten in het basisonderwijs roert het personeel van universiteiten zich nu ook vanwege de werkdruk. Inmiddels ondertekenden rond de 2500 personen de petitie ‘Er moet meer geld naar wetenschappelijk onderwijs’, die sinds maandag online is.

De initiatiefnemers, een groep academici uit Amsterdam die zich ‘WO in actie’ noemt, constateert dat de werkdruk ‘naar onacceptabele hoogte’ is gestegen. Ze willen er snel vierduizend extra docenten bij. ‘Wat dreigt zijn nog massalere colleges, nog minder contacturen en nog minder begeleidingstijd per student’, schrijven ze.

Wil je dit initiatief steunen? Onderteken dan de petitie

Heleen Klomp
24 oktober 2017