TAUU-workshop Meer zicht op de leerlijn in je opleiding

Tijdens de TAUU- workshop Meer zicht op de lijn in je opleiding ga je als docent aan de slag met de webtool die is ontwikkeld om leerlijnen in het curriculum visueel zichtbaar te maken. Op 25 oktober geven Leoniek Wijngaards-de Meij, Lonneke Schellekens en Joris Veenhoven een hands-on workshop in samenwerking met TAUU waarin je in 1,5 uur een eigen leerlijn gaat aanmaken in de leerlijnentool, bijvoorbeeld op het gebied van academische vaardigheden. En waarin duidelijk wordt welke keuzes je kunt maken in het vormgeven van leerlijnen, en hoe je de tool kunt gebruiken om de samenhang in het onderwijs te versterken.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van de leerlijnentool? Of wil je hulp bij het aanscherpen of vernieuwen van een leerlijn die al in de tool staat? Meld je dan aan voor deze workshop via dit aanmeldformulier.

Sinds 23 augustus is een nieuwe release van de leerlijnentool in gebruik genomen. Deze upgrade maakt de leerlijnentool nog makkelijker in gebruik en flexibeler aan te passen aan de specifieke wensen van de opleidingen. Zo kun je makkelijker dan voorheen zoeken binnen de leerlijn (bijvoorbeeld op specifieke vaardigheden) of cursussen filteren (bijvoorbeeld op cohort). De tool is door alle opleidingen van Universiteit Utrecht te gebruiken. Elke opleidings- of leerlijncoördinator kan zelf een leerlijn aanmaken. Meer informatie hierover vind je op de website.

Schellekens, L.H.
26 september 2017