Start to teach – tweedaagse training voor collega’s die starten met het geven van onderwijs

Start to Teach is een traject voor medewerkers van de Universiteit Utrecht die starten met het geven van onderwijs.

Het traject bestaat uit twee trainingsdagen: een startdag en een vervolgdag na tien weken. Het bevat een introductie in het Utrechts onderwijsmodel en training in een aantal didactische vaardigheden. Er is aandacht voor het motiveren van studenten, activerende werkvormen en de rol van toetsing. Daarnaast bieden we de mogelijkheid voor observatie van je onderwijs door de trainer en kun je deelnemen aan intervisie met andere deelnemers. Het traject wordt zowel in het Nederlands als in het Engels aangeboden.

Eerdere deelnemers waardeerden de aandacht voor het activeren van studenten, de interactieve opdrachten en het contact tussen startende docenten van verschillende faculteiten.

Het traject wordt aangeboden bij de start van elk onderwijsblok.

• Blok 1: vrijdag 1 september en vrijdag 10 november 2017
  • Blok 2: donderdag 9 november 2017 en donderdag 1 februari 2018
  • Blok 3: vrijdag 2 februari en vrijdag 20 april 2018
  • Blok 4: donderdag 19 april en donderdag 28 juni 2018

Er zijn geen kosten verbonden aan deze training.

INTERESSE?

Ben jij een startende docent op de Universiteit Utrecht? Of ken jij een nieuwe collega die jullie onderwijsteam komt versterken? Meld je dan aan of wijs je collega op de nieuwe data. Meer informatie en het aanmeldformulier vind je op intranet.

Janneke Hartemink
14 augustus 2017