TAUU Magazine

TAUU DB-er Jet van der Zijden doet een boekje open

1.) Wat is jouw rol bij de TAUU en hoe ben je betrokken geraakt?

Ik ben pas kort als DB lid betrokken bij de TAUU (sinds afgelopen november). Ik zie het als een van de belangrijkste taken van het DB om thema’s/ideeën voor activiteiten, bijeenkomsten, blogs etc te genereren en docenten te enthousiasmeren om bijeenkomsten bij te wonen en/of te organiseren.

2.) Waarom moet iedere UU docent TAUU adept worden?

De TAUU is de plek om in contact te komen met andere enthousiaste docenten van andere faculteiten. De diversiteit onder docenten maakt dat er een enorme positieve energie heerst en de activiteiten zijn een bron van inspiratie voor iedere docent.

3.) Wat was jouw beste TAUU meeting/activiteit en waarom?

Een bijeenkomst over het schrijven van een onderwijsvisie voor je SKO. Ik worstelde daar op dat moment enorm mee en het heeft me enorm geholpen om hier met andere docenten over te sparren. Inmiddels heb ik mijn SKO gehaald, en dit was zeker mede dankzij deze bijeenkomst

4.) Favoriete onderwijstool/ innovatie?

Op dit moment zijn we voor het Bachelor tutoraat bij Farmacie bezig met het ontwikkelen van een e-portfolio. Een leuke uitdaging met een veelbelovend resultaat.

5.) Stel, de sky is the limit, wat zou je organiseren voor/met TAUU en waarom?

Een mooie reis met alle docenten naar “onderwijsland”, de plek waar alles kan en mag op het gebied van onderwijs.

6.) Jouw verjaardagswens voor TAUU is…..?

Een prachtig feest en een fantastische toekomst!

Heleen Klomp
9 juni 2017