5 vragen aan de genomineerden voor de DocentTalentprijs en DocentenPrijs 2017!

Wat zou jij aan het onderwijs veranderen als tijd en geld geen rol speelden? Hoe motiveer je studenten op een druilerige maandagochtend? Wat vind je een absolute no-go in het onderwijs? Heb je tips voor collegadocenten?

De genomineerden voor de DocentTalent-prijs en de DocentenPrijs schotelden elkaar een aantal pittige vragen voor. Klik op hun naam om al hun antwoorden te lezen!

Rutger Hermsen: “Ik heb van veel geweldige docenten les gehad.  Het grappige is dat die docenten hun onderwijs heel verschillend aanpakten.”

Alexei Karas: “Traditional lecturing: a professor talks while students write in their notebooks. There was a time when I thought that was the only way to teach at the university. I am lucky to have learnt alternative ways.”

Nienke Kuijpers: “Ik denk dat humor mij vele malen uit een wat benarde onderwijssituatie heeft gered.”

Stefan Soeparman: “Je moet trots op jezelf kunnen zijn als je een cursus hebt behaald. De lat moet dus inhoudelijk hoog liggen.”

Ingmar Swart: “Als je zelf niet geïnteresseerd/geïnspireerd bent, hoe kun je dan van studenten verwachten dat ze hard studeren?”

Arwen Deuss had helaas geen tijd om mee te doen aan de mini-interviewtjes, maar hier en hier kan je meer over haar lezen.

Isabella Spaans
15 maart 2017