TAUU @ VSNU Onderwijsfestival

Vandaag vond het Onderwijsfestival van de VSNU plaats in de Rijtuigenloods in Amersfoort. De conferentie werd geopend door minister Bussemaker en dr. Meindert Flikkema (docent van het jaar van de Vrije Universiteit), die spraken over de rol van universiteiten in de samenleving.

Er werden in drie rondes verschillende lezingen en workshops aangeboden rondom de  thema’s

1. Studieloopbaan en employability
2. De universitair docent
3. Innovatie en internationalisering
4. Diversiteit

De Universiteit Utrecht was goed vertegenwoordigd, van rector Bert van der Zwaan tot studenten, docenten en twee leden van het TAUU-DB en mijzelf als UU-docent en lid van het TAUU-team. DB-lid Jaap Bos leidde de workshop ‘A sense of Community: Teaching & Learning Communities’ in met een verhaal over de TAUU. Hij werd gevolgd door Gerhard van de Bunt (KnowVU, een vergelijkbaar initiatief op de de VU). Vervolgens werd er aan verschillende tafels door de deelnemers gesproken over de uitdagingen en gouden tips rondom het opbouwen van een community, het betrekken van docenten en de dubbele relatie met de bestaande universitaire organen.

20161013_131913 20161013_125609 20161013_125604

Isabella Spaans