congres voor interdisciplinair onderwijs + call for proposals!

Vanuit het Instituut voor Interdisciplinaire Studies is op 2 februari 2017 gaat de eerste editie van het Nationaal Interdisciplinair Onderwijscongres van start. Voor dit congres nodigt dit instituut iedereen werkzaam in het hoger onderwijs uit om inspirerende voorbeelden, ervaringen en vraagstukken op het gebied van interdisciplinair onderwijs te delen en te ontdekken.

“Afgelopen decennium hebben veel opleidingen een meer interdisciplinair karakter gekregen. Er zijn zelfs geheel nieuwe interdisciplinaire opleidingen ontstaan op het terrein van bijvoorbeeld ‘liberal art & sciences’, duurzaamheid en ‘cyber security’. Meer dan ooit is er behoefte aan professionals die over de grenzen van hun vakgebied heen kunnen kijken en een brug kunnen slaan tussen de academie, overheid, het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties. Echter, interdisciplinair onderwijs is nog niet volledig ingebed in Nederland. Veel opleidingen zijn nog op zoek naar de juiste methoden waarmee zij vanuit verschillende invalshoeken kennis kunnen integreren, en hun studenten zo tot nieuwe inzichten kunnen laten komen bij complexe vraagstukken. Kennisdeling over nieuwe onderwijsmethoden is daarom essentieel.”

Call for proposals

Heb je een interdisciplinaire cursus of onderwijsproject ontwikkeld, of wil je je kennis op dit gebied delen via een presentatie of workshop? Meld je voorstel dan nu aan via onderstaande button. Deadline voor aanmelding is 15 oktober.

Meer informatie: www.niocongres.nl

Malou Weber