De kwaliteit van topdocenten aan onze universiteiten

Recentelijk is er een interessant rapport van Goudsteen en Company verschenen over de kwaliteit van de topdocenten aan onze universiteiten. Het rapport is gebaseerd op interviews met alle docenten van het jaar van de nederlandse universiteiten. Ik heb zelf ook aan het interview meegedaan en het rapport bevat interessante aanbevelingen.

Meer geluk dan wijsheid – De kwaliteit van topdocenten aan onze universiteiten

Hooge, I.T.C. (Ignace)
10 augustus 2015
Kennistags:

1. Guus de Krom
    Guus de Krom

Ik moet zeggen dat de eerdere publicatie mij was ontgaan. Ik vond de manier waarop dit door de NOS naar buiten werd gebracht eerlijk gezegd niet professioneel. Het betreft een kwalitatief onderzoek onder een kleine, selecte groep docenten. Dat levert geen inzichten op die je kunt vertalen naar percentages die betrekking hebben op een grote, diverse populatie. Zulke getallen gaan al snel een eigen leven leiden.