Docentenactiegroep Rethink UU

Bezorgde en kritische docenten hebben zich verenigd in de nieuwe, snel groeiende actiegroep Rethink UU (voorheen: Reset UU). De docenten van verschillende faculteiten pleiten o.a. voor meer democratie, meer autonomie en een einde aan de prestatieafspraken.  Ook studenten (die zich naar het voorbeeld van de UvA hebben verenigd onder de naam De Nieuwe Universiteit UU) doen en denken actief mee.
DUB deed onlangs verslag van de aanloop naar en het verloop van de eerste Rethink UU-bijeenkomst, waar zo’n honderd docenten en studenten zich verzamelden.
Meedenken met Rethink UU kan via verschillende kanalen. Wil jij je als UU-docent ook aansluiten bij de discussie, dan kan dan onder andere door je aan te melden voor de maillijst (mail naar Remco Raben: r.raben@uu.nl) of natuurlijk door een reactie achter te laten onder dit bericht.

Isabella Spaans
20 maart 2015