TAUU bijeenkomst: De integratie van leren en beoordelen op de werkplek

Tijdens het opleiden van nieuwe (dieren)artsen wordt er getoetst op kennis, inzicht en vaardigheden. Het toetsen van kennis en inzicht gebeurt doorgaans met behulp van essay of multiple choice vragen, als afrondende toets van een cursus of longitudinaal gedurende een langer deel van de opleiding. Echter, het toetsen van wat een kandidaat kan met wat hij of zij weet, oftewel de integratie van kennis, inzicht en vaardigheden, is in veel opleidingen een onderbelicht aspect. Binnen het (veterinair) medisch onderwijs heeft het opleiden van nieuwe (dieren)artsen gericht op wat ze kunnen een centrale plek in het curriculum gekregen: competentie gestuurd onderwijs op de werkplek. Maar hoe richt je deze vorm van onderwijs in? Hoe wordt feedback gegeven? Waarop eigenlijk en door wie? Hoe kan je alle geleverde feedback door de tijd heen bijhouden? En wie zou uiteindelijk kunnen beoordelen of de kandidaat in kwestie ook daadwerkelijk goed genoeg is om als een startend (dieren) arts in het werkveld aan de slag te kunnen gaan? En vindt de kandidaat dat zelf ook? Veel vragen, heel erg veel vragen. De insteek van deze TAUU bijeenkomst is om met elkaar ideeën hierover uit te wisselen en wellicht een beoordelingssysteem op te zetten dat recht doet aan de integratie van kennis, inzicht en vaardigheden op de werkplek.

Tony Wagner, Harvard Education Fellow: “The world doesn’t care what you know. What the world cares about is what you can do with what you know”.

Organisatoren: Harold Bok (UD Diergeneeskunde), Robert Favier (UD & Teaching Fellow Diergeneeskunde) en Lisette van Bruggen (Onderwijskundig adviseur Toetsing en coördinator docentprofessionalisering UMC Utrecht)
Lokatie: Androclusgebouw (Yalelaan 1)- studielandschap – zaal C24
Tijdstip: dinsdag 13 mei, 13:30-15:00
Registratie: meld je aan voor deze bijeenkomst door een mailtje te sturen naar tauu@uu.nl