Stimuleringsfonds Onderwijs: Deadline 1 november

Het Utrechts Stimuleringsfonds Onderwijs is in 2013 ingesteld om onderwijsinnovaties en docentontwikkeling binnen de UU te stimuleren. Er kunnen aanvragen ingediend worden voor projecten met een budget van maximaal €250.000 en een maximale looptijd van drie jaar. De voorwaarden vind je hier en een aantal voorbeelden van gehonoreerde projecten hier. Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met Mirjam Bok (Directie Onderwijs & Onderzoek).

Met name projecten die door meerdere faculteiten gezamenlijk  worden ingediend zijn kansrijk. Heb je een idee maar zoek je nog collega’s van andere faculteiten om je aanvraag mee in te dienen, dan kan TAUU helpen. Plaats bijvoorbeeld een oproep in het vraag en aanbod gedeelte van deze website waarin je uitlegt wat voor expertise je zoekt. Of spreek de docent aan die binnen jouw faculteit meestal de TAUU uitnodigingen verstuurt; die persoon kent docenten buiten jouw faculteit. En als je wilt dat de redactie je helpt bij het vinden van een relevante collega, mail dan naar tauu@uu.nl.

Let wel: een aanvraag moet formeel door een decaan ingediend worden, dus overleg op tijd met je decaan of vice-decaan onderwijs. Deadline voor indienen van de voorlopige aanvraag is 1 november 2015 en een tweede ronde volgt in januari 2016.

Maarke Roelofs
10 september 2015